[PROVISIONAL TRANSLATION FROM PERSIAN]

 

[Translator’s notes appear in square brackets.]

[Personal information has been redacted.]

[The excerpt below is from the section of the article that pertains to the Baha’i Faith]

 

[Adapted from website:] Shiraze

[Date:] 9 Ordibehesht 1391 [28 April 2012]

 

The Baha’i Network Behind the Green Sedition Removed the Mask From Its Face

The influence of the Baha’i circle on the Green sedition media network is gradually becoming more public.

Over the past few days, the Zionist network Balatarin, by putting aside some of its previous considerations, and while intensifying its insult to the Shia Islamic sanctities, first changed its own logo into the logo of the Baha’i colonial-Zionist network and then publicly advertised it on television that this was coincidentally the same name (Kalame) as the website affiliated with the Green Coordination Council group. Balatarin‘s promotion of Baha’ism on television referred to the teachings of Islam is as superstition and slavery.

The semi-closed website Sobh-e Emrooz, launched by Mojtaba Vahedi and a number of rogue journalists, published a biased special issue in support of the Baha’is, the contents of which were prepared by Diane Ala’i, Shahram Saba, Misagh Afshar, Shapour Rassekh, Sepehr Atefi, Fereydoun Vahman, Farzan Faramarzi, Erfan Sabeti, Omid Keshtkar, Navid Khanjani, Simin Fahandej, etc.

…It should be noted that the headquarters of the Baha’i network is in occupied Palestine (the City of Acre). Many influential political and economic officials of the Pahlavi regime and the British-made Baha’ism practiced and infiltrated deep into the [royal] court. Promoting immorality, denying the coming of the promised Mahdi, and creating a network of political, economic, and cultural corruption, have been among the actions of the Baha’is in Iran.

During the unprecedented sacrilege of the seditionists on the Day of Ashura, 6 Dey 1388 [27 December 2009], several Baha’i elements were arrested while inciting insults and riots.

It is worth mentioning that in recent days, similar movements have been observed by the Saudi Al-Arabiya network in promoting Baha’ism and its affiliated television network Manoto. The Manoto network was launched by the British-based Baha’i Network and the BBC.

End of message / 20