[website:] Shia News

20 January 2009

 

Baha’i Propaganda in Government-Supported Newspaper

 

West Tehran Retirement Association objected to the publication of an advertisement by “Khorsheed” Newspaper promoting The Baha’i temple in India.

 

Based on a report from “Shia News” quoting Fararoo (website), the above association in a statement, faxed to Fararoo, protested against the above ad, saying:  Khorsheed Newspaper, which is published using the budget and facilities from the Social Services Department of the laborers and the insured, in its issue number 79 dated 11 January (included in the Khorsheed Bazaar section) has introduced sightseeing tours of Indian tourist sights printing the image of the Baha’i temple in India (Mashriq al-adhkar).

 

This statement further adds that:  Prior to this incident, some media outlets had published materials promoting this British-made sect for the tourists traveling to India, and officials had also given the necessary warnings to the tourists; however, while the Ministry of Guidance has issued a warning to Hamshahri Newspaper for its interview with a dissident singer pointing out that promotion of internal and external misguided and anti-Islamic groups in any form is not allowed, it is surprising that such an apparent action in promotion of a misguided sect has elicited only questionable silence from the Ministry of Guidance.

 

It is noteworthy that Hamshahri Newspaper has received a written warning from the General Office of Domestic Press and News Agencies for its publication of an interview with Daryoush Eghbal.  Hamshahri’s interview with Daryoush Eghbali was about ways to help the youth end their drug addiction.